Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výsledkem úspěšné snahy ...

Výsledkem úspěšné snahy o zdokonalovaní procesu je kladná odpověď na klíčovou otázku návrhu nebo zdokonalení procesu:
Je to nejvýkonnější a nejefektivnější postup
k dosažení cílů procesu?
Obr. 1 Procesní mapa stávajícího procesu „jak to je“
Obr. 2 Procesní mapa stávajícího procesu „jak to má být“

4.2.3 Procesní řízení
Bohužel ani nejlogičtější procesy, procesy přímo zaměřené na cíl, se neřídí samy. Toto jsou čtyři prvky efektivního řízení procesů:

4.2.3.1 Proces řízení cílů
Cíle procesu by měly sloužit jako základ pro stanovení jeho subcílů. Pokud řídíme stavbu vodovodu, budeme chtít, aby bylo možno měřit tlak a čistotu vody nejen na jeho konci, ale také v různých kritických spojích vodovodu. Jednoduše řečeno, potřebujeme zjistit subcíle procesu po každém kroku, který má zvlášť rozhodující vliv na konečné zákazníkem určené cíle procesu. Jakmile jsou stanoveny subcíle procesu, mohou být určeny cíle organizačních jednotek. Každý cíl činnosti organizační jednotky, který byl stanoven na podnikové úrovni by měl být, je-li to nutné, upraven tak, aby maximálně přispíval k cílům a subcílům procesů. A protože smyslem činnosti organizační jednotky je podpora procesů, měla by být hodnocena podle toho, do jaké míry těmto procesům slouží. Když stanovíme cíle organizační jednotky tak, aby podporovaly procesy, zajistíme tím shodu s potřebami interních i externích zákazníků. Prvním krokem by měla být identifikace všech organizačních jednotek, podílejících se na procesu.

Žádné komentáře:

Okomentovat