Existují tři základní důvody, pro které by měla být specifikace požadavků vyhotovena, jimiž jsou:
• Poskytnutí hlavního hlediska pro komunikaci v rámci vývoje informačního systému. Jev musí doprovázet pochopení podnikatelské činnosti, kterou má informační systém podporovat. Jedná se o stanovení cíle systémového přístupu k řešení daného problému, které bude v nějaké srozumitelné formě popsáno.
• Stanovení smluvních podmínek, které vyházejí ze specifikace požadavků uživatele. Tato činnosti je zvláště důležitá při nákupu jakéhokoliv softwarového balíku.
• Ohodnocení vlastností vyvíjeného informačního systému. Specializace požadavků zde tvoří základ pro odvození testů informačního systému při jeho předání uživateli.
Tradiční pohled na specifikaci požadavků vyplývá z hlediska funkcí, které má zamýšlený systém splňovat. Taková specifikace má formu, která obsahuje následující zásady:
• Definice požadovaných služeb zamýšleného informačního systému, ve formě stanovení základních funkcí softwarových komponent, které tvoří informační systém.
• Definice transformací, jež mají specifikované komponenty provést za účelem zpracování vstupů na požadované výstupy.
Dynamický pohled na funkcionalitu informačního systému je rozšířen o další hlediska, kterými jsou:
• řízení (sekvenční nebo souběžné zpracování procesů),
• časování (start a ukončení funkce),
• chování ve výjimečných situacích.
Žádné komentáře:
Okomentovat