systému uživatelů.
Počátek Requirements Engineeringu jako uznávané vědní disciplíny, kde na sebe neustále působí pole výzkumu a praxe, spadá do druhé poloviny 70. let našeho století. Přesto i nyní stále existují značné rozdíly v používané terminologii, která se na jedné straně věnuje teorii a technologii specifikace požadavků uživatelů a z ní vyplývajícím fázím vývoje informačního systému, tj. návrhu a implementaci informačního systému na straně druhé. Existující publikace týkající se problematiky Reguirements Engineeringu lze z tohoto pohledu rozdělit do dvou základních kategorií, a to dle jejich zaměření na:
• popis přístupu ke zpracování uživatelských požadavků, který je obvykle součástí širší vývojové metodologie informačního systému (SSADM, Systems Engineering, MERISE, Information methodology apod.),
• popis souboru požadavků z úzkého filosofického nebo technologického hlediska (rezervační systémy dopravy, elektronický obchod apod.).
Mezi stěžejní problémy v oblasti Reguirements Engineeringu však patří pochopení organizační stránky zkoumaného systému a vlivu této stránky na požadavky informačního systému. Formulace požadavků s cílem posílení vlastností informačního systému v sobě mezi jiným zahrnuje 2 intelektuální činností, a to:
• analýzu potřeb zákazníka z hlediska jeho cílů a předpokladů,
• vymezení klíčových požadavků a popis jejich vlivu na chování systému v daném prostředí.
Žádné komentáře:
Okomentovat