Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.2.2 Procesní projektování

Když jsou cíle kritických procesů stanoveny, musí manažeři zajistit návrh procesů, které povedou k efektivnímu dosahování těchto cílů. Abychom zjistili, zda je každý proces a podproces správně strukturován, je potřeba vytvořit komplexní tým, který sestrojí mapu procesů. Tato mapa zobrazuje vstupně-výstupní vztahy procesně závislých operací a oddělení. Pomocí posloupnosti procesních kroků dokumentuje aktivity nutné k transformaci vstupů na výstupy. Týmy procesního mapování často zjišťují, že žádné procesy nebyly stanoveny. Prostě se to nějak dělá.
Na obrázku 1 je procesní mapa nynějšího stavu procesu vyřizování objednávek jak ji sestavil tým procesního mapování tvořen zástupci všech útvarů, které k tomuto procesu přispívají, a to včetně zákazníka. Tým procesního mapování sleduje proces transformace vstupu (objednávka) přes všechny mezikroky až k vytvoření požadovaného finálního výstupu (platba). Mapa znázorňuje jak se jednotlivé funkce zapojují do průběhu zpracování objednávky. Tato struktura procesního mapování umožňuje identifikovat kritická rozhraní, časově překrývat provádění různých podprocesů, definovat možnosti simulace procesů, aplikovat metody kalkulace nákladů založené na činnostech a odhalit „slabá místa“ procesů (nelogické, chybějící nebo nadbytečné kroky).

Žádné komentáře:

Okomentovat