Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.2.1 Procesní cíle

4.2.1 Procesní cíle
Každý hlavní proces a každý podpůrný proces existuje proto, aby přispíval k naplňování jednoho nebo několika cílů podniku. Tudíž každý proces by měl být poměřován rovněž procesními cíli, které vyjadřují očekávaný přínos tohoto procesu k jednomu nebo několika cílům podniku. Dle většiny zkušeností většina procesů cíle nemá. Zatímco jednotlivé organizační jednotky obvykle mají cíle, většina klíčových procesů překračuje hranice organizačních jednotek. Jestliže pracujeme v organizaci, ve které je fakturace klíčovým procesem a ptáme se na cíle procesu fakturace, odpověď obvykle zní: „Aha, vy myslíte cíle oddělení fakturace.“ Když namítneme, že mluvíme opravdu o procesu fakturace – a to včetně těch kroků, které se provádí mimo oddělení fakturace – často se setkáváme pouze s nechápavými pohledy.
Měření výkonnosti je nejúčinnější, jestliže se provádí s ohledem na strategické záměry nebo taktické cíle podniku. Procesní cíle se odvozují ze tří zdrojů, jimiž jsou:
1. cíle podniku,
2. požadavky zákazníků,
3. benchmarkingové informace.

Žádné komentáře:

Okomentovat