Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2.12.3 Strukturovaný rozhovor

Metodického přístupu pomocí strukturovaného rozhovoru je používáno pro získání více podrobných informací. Tato technika získávání požadavků vede uživatele k vytypování problémů z analyzované problémové oblasti. Při této technice analytik řídí rozhovor uvedením tématu, ukončením tématu, dílčími doplňovacími dotazy. Účelem strukturovaného rozhovoru je:
• vyplnění existujících informačních mezer v problémové oblasti,
• odstranění překážek při nedostatku shody mezi uživateli apod.,
• dosažení lepší podpory pro prostředí řešitelů.
Strukturovaný rozhovor je v praxi nutné i několikrát opakovat a velmi zde záleží na schopnosti řídit komunikaci s uživatelem, aby bylo dosaženo výše uvedených účelů.
2.12.4 Kolektivní přijímání rozhodnutí
Technikou, která má pomoci překonat nedostatek shody názoru na požadované řešení, je technika BCDA (Brainstorming Collective - Making Approach), která kombinuje invenci účastníků s kolektivním rozhodnutím pro lepší porozumění problémové oblasti ze strany analytiků. Technika BCDA řeší problém se stanovením uživatelské expertizy, kdy uživatel má určité psychologické zábrany, aby danou expertizu vyhotovil. Zároveň kolektivní rozhodnutí omezuje nedostatek shody vzhledem ke stanovený cílům či prioritám atd. daného projektu informačního systému. V průběhu aplikování techniky BCDA plyne informační tok mezi uživateli a řešiteli, ten pomáhá uživatelům pochopit základy informační technologie a řešitelům potřeby dané organizace.

Žádné komentáře:

Okomentovat