Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Scénář umožňuje poměrně snadný způsob ...

Scénář umožňuje poměrně snadný způsob získání expertizy od uživatele na velmi podrobné úrovni. Velmi vhodný je postup, kdy analytik používá scénáře, které jsou založeny na:
• obecném průběhu činnosti uživatele (vyúčtování faktury),
• paralelním průběhu činností (vyúčtování více faktur),
• neočekávaném ukončení činnosti (storno faktury).
Záleží tedy na analytikovi, aby vybral vhodný scénář. Je přitom omezen časem, který jemu může uživatel věnovat. Použití scénářů je tedy vhodné k objasnění sporných požadavků, zejména však je velice přínosné pro určení vlastnosti uživatelského rozhraní. Zatím neexistuje lepší způsob pochopení požadavků na interakci, než je konkrétní zkušenost s informačním systémem.
Techniky tvorby scénářů jsou založeny na principu, kdy uživatel snadněji předá své znalosti analytikovi v průběhu aktivního tvoření popisu své práce se zamýšleným informačním systémem než dotazováním nebo strukturovaným rozhovorem. Společně s technikou prototypování technika tvorby scénářů představuje při použití CASE nástrojů velmi slibné řešení komunikace mezi analytikem a uživatelem, které umožňuje vývoj obrazových výstupů, jež zobrazují požadavky na vlastnosti zamýšleného informačního systému.

Žádné komentáře:

Okomentovat