Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Pokračujme dál v příkladu výrobce automobilů.

Představme si prodejce důkladně vyplňující objednávkové formuláře, úřednice bezchybně vkládající data do počítače a pracovníky překladiště zdatně nakládající auta na kamiony. Avšak efekt jakéhokoliv zvýšení výkonnosti lidí může být limitována logikou (nebo nelogičností) celého procesu distribuce, který je tvořen podprocesy přijímání objednávek, plánování výroby a transportu.
Procesní úroveň je důležitá, protože efektivnost a účelnost procesů by měla podmiňovat celou řadu podnikatelských rozhodnutí. Kupříkladu, jakékoliv reorganizace nebo zeštíhlování jsou zbytečné, pokud v první řadě nezvýší výkonnost procesů. Mnoho organizací, které provedli re-engineering nebo zeštíhlení, neuspělo, protože vedení rozhodlo snížit náklady o 10% napříč celou organizací místo toho, aby zjednodušilo, eliminovalo, nebo provedlo re-engineering základních procesů. Procesní mapování poskytuje ověřený nástroj umožňující pochopit a změnit procesy a tím pomoci zvýšit zisk a konkurenceschopnost.
Stěžejním spojovacím článkem mezi výkonností podniku a individuální výkonností jsou tři procesní proměnné:
1. procesní cíle,
2. procesní projektování,
3. procesní řízení.

Žádné komentáře:

Okomentovat