Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

 nejednotnost (diverzita) datových struktur,

 neflexibilní uživatelský přístup,
 malá integrace informačních systémů
 obsahová nedostatečnost dat, která neumožňovala komplexní pohled.
Data Warehouse se koncentruje na požadavky koncových uživatelů manažerské úrovně, které jsou představovány převážně úlohami analytického charakteru na dispozitivní úrovni a jsou realizovány pomocí přístupu OLAP (On-Line-Analitical-Processing).
Koncept DataWarehose byl definován firmou IBM koncem 80. let Billem Inmonem jako strategie přístupu k datům. Požadavky jednotlivých skupin uživatelů manažerské úrovně se vzhledem k datovému přístupu v rámci jedné firmy liší podle horizontální nebo vertikální úrovně jejich řízení. Zde, podle manažerských informačních potřeb, je nutné přizpůsobení datových struktur, tak i implementace přípravných procedur. Tyto požadavky přesahují rámec možností operativní úrovně řízení, která je podporována provozními programovými aplikacemi, jež většinou řeší oborově vymezenou oblast (doprava, personalistika, atd.) a jsou převážně řešeny odděleně podle svého oborového zaměření pomocí přístupu OLTP (On-Line-Transaction-Processing.)

Žádné komentáře:

Okomentovat