Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Každý proces má své zákazníky, jimiž jsou:

• externí zákazník, který využívá výstupy organizace,
• interní zákazník, jež je subjektem uvnitř organizace.
Podle kategorií zákazníků se dělí procesy na
• hlavní procesy
• podpůrné procesy
• sdílené procesy (sdílené služby)
• vedlejší procesy
• řídící procesy.
5. 1 Definice procesů
5.1.1 Řídící procesy
definují strategické cíle a způsoby zajištění realizace těchto cílů v rámci celé organizace.
5.1.2 Hlavní procesy
vytvářejí hodnotu pro externího zákazníka, jejich výsledkem je produkce takových výstupů, které externí zákazník požaduje. Hlavní procesy jsou dány hlavními podnikatelskými činnostmi organizace, jež vedou k naplnění strategické vize a poslání podniku.
5.1.3 Podpůrné procesy
vytvářejí podmínky, které umožňují hlavní funkci procesů. Vyznačují se tvorbou přidané hodnoty pro interního zákazníka.

Žádné komentáře:

Okomentovat