Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Příklad

Přístup společnosti General Electric k procesnímu mapování umožnil týmům zabývajícím se optimalizací podnikových procesů a jejich re-eingineeringem těmto procesům skutečně porozumět. Aplikace procesního mapování v závodě na výrobu elektrických spotřebičů ve městě Louisville vedla ke zjištění, že i když jedna pětina součástek libovolného modelu elektrického spotřebiče je technologicky velice složitá, pouze 5 procent z nich je drahých natolik, aby podstatně ovlivnily náklady na skladování. V General Electric dospěli k závěru, že mohou zrychlit výrobu a snížit náklady, budou-li udržovat vysoký stav zásob levných komponentů a společně s dodavateli vypracují a zavedou programy just-in-time pro dodávky ostatních součástek podle aktuální potřeby. Největší přínos mělo zavedení řízení pořadí, ve kterém jsou jednotlivé součástky předávány z překladiště na montážní linku.
4.1 Proces
Geary A. Rummler a Alan P. Brache ve své vynikající knize Improving Performance: How to Manage the White Space on the Organization Chart (Zvyšování výkonnosti aneb Jak zvládat bílá místa na organizačním schématu) uvádějí, že procesní úroveň je nejméně pochopenou a nejméně řízenou úrovní podnikatelské činnosti. V organizacích procesy probíhají (často spíše klopýtají) bez ohledu na to, zda se o ně staráme či nikoliv. Máme na výběr dvě možnosti:
• můžeme procesy ignorovat a doufat, že dělají to co si přejeme,
• nebo je můžeme pochopit a řídit. (Dokumentování a zkoumání vazeb vstup-výstup (zákazník-dodavatel) zobrazených na procesní mapě může vést k řadě nových poznatků a zlepšení).

Žádné komentáře:

Okomentovat