Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6.2 Základní koncepty datového skladu

V současné době existují dva základní koncepty datového skladu: nezávislé Data Marty (datová tržiště) a centralizovaný datový sklad.
6.2.1 Centralizovaný datový sklad
Centralizované Data Warehousy nabízejí výhodu konzistence. Jelikož centralizovaný Data Warehouse definuje jediný datový model, platný v celé organizaci, vynucuje si konzistentnost. Všechna data organizace jsou pak umístěna na jediném místě a při jejich čištění, transformaci a plánování se využívá společný soubor pravidel. Všichni pracovníci provádějící rozhodování mají k dispozici stejná data a Data Warehouse může také být centrálně zabezpečen, udržován a zálohován. Konečným výsledkem je Data Warehouse, poskytující vedoucím pracovníkům a pracovníkům marketingu bohatý a unifikovaný zdroj dat, který podporuje on-line analytické zpracování pomocí snadno použitelných nástrojů a aplikací.
Výhody centralizovaného skladu jsou především v konzistenci jeho obsahu, v menším počtu a jednodušší správě načítacích procesů z provozních systémů a ve snazší tvorbě nových Data Martů. Nevýhodou je naopak složitější realizace, pomalejší implementace (lze eliminovat vhodnou metodologií) a případně sekundární načítací procesy (z centrálního DW do Data Martu). Vzhledem k tomu, že požadavek na konzistentnost obsahu datového skladu je naprosto zásadní, tento přístup v současnosti převládá.

Žádné komentáře:

Okomentovat