Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

4.2.3.4 Řízení návaznosti procesů:

Procesní mapa jasně zobrazuje body, ve kterých výsledek činnosti jednoho oddělení poskytuje produkt nebo službu jinému oddělení. V každém z těchto bodů existuje dodavatelsko-odběratelská návaznost. Tyto návaznosti často představují největší příležitosti ke zlepšení výkonu. Procesně orientovaný manažer podrobně sleduje vzájemné návaznosti a snaží se odstraňovat případné bariéry účinnosti a efektivnosti.

Klíčové otázky procesního řízení jsou:

Rozumíte svým procesům?
Jsou vhodně sestaveny subcíle procesů?
Je výkon procesu řízen?
Jsou každému zdroji přiděleny dostatečné zdroje?
Jsou řízeny návaznosti mezi kroky procesu?

5. Metodologie analýzy procesu podnikání pomocí procesního mapování
Tradiční přístupy návrhu, vývoji a redesignu informačního systému organizace předpokládají, že uživatelé informačního systému předem znají a umějí formulovat své požadavky na budoucí informační systém. Tato skutečnost ovšem počítá s tím, že změny uživatelských potřeb v průběhu vývoje informačního systému jsou minimální. Praxe však ukazuje, že právě opak je pravdou, tzn., že nejvíce požadavků na změnu informačního systému vzniká až při samotném vývoji informačního systému.

Žádné komentáře:

Okomentovat