Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vysoce integrované firmy:

• konkurence nutí jednotlivé obchodník a malé firmy opustit trh

• obstát ve volné soutěži vyžaduje soudit obchodní činnost, kapitál, nakupovat ve velkém, hledat hospodárnější distribuční cesty a tím snižovat náklady

• nejtěsnější formou sdružování jsou vysoce integrované firmy = velké obchodní společnosti retailingového typu; mají podobu a.s. nebo s.r.o. s velkým počtem provozních jednotek

• vznikaly z malých firem, rozšiřováním vlastní činnosti, slučováním více firem, rozšiřováním kapitálu a odkupováním jiných společností
a) společnosti obchodních domů
b) filiálkové společnosti: zaměřeny na hypermarkety
: zaměřeny na supermarkety
: zaměřeny na specializované nepotravinářské prodejny
c) zásilkové obchodní domy
d) spotřební družstva: některé z VIF část svého sortimentu samy vyrábějí; ostatní
zajišťují výrobní činnost u svých výrobních partnerů

CHARAKTERISTICKÉ RYSY VIF:
1. společnost řídí centrálně odborný management
2. nákup a skladování se zajišťuje centrálně
3. firma má společný marketing, společnou reklamu a řízení cen
4. firmy prosazují vlastní značkové zboží i když ho samy nevyrábí
5. vysoce integrovaná firma je jedním právním subjektem

Žádné komentáře:

Okomentovat