Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

17. FORMY PRODEJE

Volba formy prodeje:
• různá organizační a technická řešení v jednotlivých fázích prodeje a jejich odlišná posloupnost vytvořili řadu variant prodeje, které jsou vymezovány nejčastěji s ohledem na účast zákazníka, přístup zákazníka k zásobě a způsob předání zboží zákazníkovi

podle účasti zákazníka rozeznáváme 3 skupiny forem prodeje:
1. prodej, při kterém se zákazník obsluhuje převážně sám (samoobslužní prodej, prodejní automaty)

2. prodej s převážnou obsluhou prodavačem (pultový prodej, prodej podle vzorků, stánkový prodej, prodej s volným výběrem)

3. prodej na objednávku (prodej zásilkový)
• v procesu rozhodování o formě prodeje je obchodní organizace limitována:
: charakterem sortimentu (cena…)
: technickým řešením prodejní jednotky (velikost, uspořádání…)
: personálním zajištěním prodeje (pracovníci…)
• volba formy prodeje je důležitá pro skloubení pohybu zboží, pracovníků a zákazníků na prodejní ploše

Žádné komentáře:

Okomentovat