Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Doplňkové formy prodeje:

1. Pojízdné prodejny
• jsou to prodejní jednotky umístěné na automobilovém podvozku a tvoří samostatný dopravní prostředek
• pro zásoby dojíždí k dodavateli nebo do speciálně zařízeného zásobovacího centra
• používá se k pravidelnému zásobování míst, kde není možno z ekonomického hlediska zřídit prodejnu nebo z důvodů krátkodobého přesunu spotřebitelské poptávky nebo jako doplněk stálých prodejních jednotek
• řídí se zájezdovým plánem a mají formu prodeje s obsluhou nebo samoobsluhou

2. Prodejní automaty
• tato forma prodeje se omezuje na běžné zboží; jednoduché, malých rozměrů nebo tekutě a z širšího hlediska sem můžeme zařadit i hrací výherní automaty a bankovní automaty
• výhody: možnost uspokojit poptávku v době, kdy jsou prodejný uzavřeny nebo v místech, kde se soustřeďuje více lidí
• nevýhody: omezený sortiment, malá prodejní kapacita, náročnost na doplňování a údržbu a problémy s atraktivním umístěním

3. Stánkový prodej
• stánek není trvale zastřešen, nemá pomocné prostory na rozdíl od kiosku, který bývá ještě zapojen na elektrické topení popř. i na vodu
• mohou mít pevné stanoviště, reagují na krátkodobou poptávku a sezónnost zboží a mohou být umístěny blízko spotřebitele
• nevýhoda:nedostatečný prostor a jednoduché vybavení

4. Zásilkový prodej
• může být zprostředkován pomocí zásilkové firmy (katalog, inzerát, shopping…)
• zboží je většinou zákazníkovi dodáno poštou nebo specializovanou dodávkovou firmou
• podle šířky a hloubky sortimentu se může zásilkový obchod dělit na univerzální a specializovaný
• výhody: pohodlný, nerušený výběr, dlouhodobá platnost cen, možnost srovnávání jednotlivých katalogů, pružné platební podmínky
• nevýhody: vyšší cena, odchylky od realit, uplatňování reklamace

Žádné komentáře:

Okomentovat