Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2 formy samoobslužného prodeje:

1. UZAVŘENÁ: zákazník nemůže opustit prodejní prostor, aniž by prošel inkasní zónou

2. OTEVŘENÁ: zákazník má volný pohyb po prodejní ploše a pokud si nevybere zboží, může ji libovolně opustit
• technologie prodeje v samoobsluze je založena na:
: materiálně technickém zajištění prodeje (jak je prodejna velká…)
: centralizaci zásob v prodejní místnosti
: optické nabídce
: sladění cest zboží, zákazníků a prodavačů v čase a prostoru
: centrálním inkasu
: ochraně zboží před odcizením

3. Prodej s volným výběrem:
• je založen na optické nabídce, samostatném výběru a rozhodování zákazníka
• zákazník má volný přistup k zásobám
• důležité je vystavené zboží, aby zákazníci získali přehled o zboží
• 2 základní formy prodeje:
1. zákazník si zboží volně vybere; prodavač zboží vyjme z výstavního zařízení popř. dá zákazníkovi vyzkoušet; vypíše paragon; zboží odnese k pokladně a po zaplacení zboží zabalí a vydá zákazníkovi
2. vystavené zboží slouží pouze jako vzorek; pokud se pro něj zákazník rozhodne, je stejné zboží odebráno ze zásob prodejny a podle přání vyzkoušeno, předvedeno a na základě potvrzení o zaplacení vydáno

4. Prodej podle vzorků
• využívá se při prodeji objemného a těžkého zboží, kdy si zákazník vybere zboží a stejný druh je mu dodán ze zásoby prodejny nebo z velkoobchodu skladu přímo do bytu
• prodejna většinou nemá zásoby zboží
• zboží bývá z velkoobchodu přezkoušeno a podle potřeby může být v bytě zákazníka i instalováno

Žádné komentáře:

Okomentovat