Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úrovně mezinárodní expanze maloobchodu:

• pronikání maloobchodu na mezinárodní trhy probíhá na 3 úrovních:
1. etapa NEOCHOTY: obchodníci jsou donuceni k zahranič2. ní aktivitě nedostatkem domácích příležitostí

2. etapa OPATRNOSTI: obchodníci ve snaze snížit riziko, obchodují většinou na sousedních trzích blízkých domácímu prostředí; většina velkých evropských retailerů se momentálně nachází na této úrovni

3. etapa CTIŽÁDOSTI: toto obchodí nastává po nashromáždění zkušeností z blízkých trhu a obchodníci zač5. ínají projevovat více iniciativy při hledání nových možností růstu
• základem pro rozvoj mezinárodního maloobchodu je promyšlená kvalifikovaná a agresivní filozofie

Příčiny neúspěchu některých mezinárodních retailerů:
1. nedostatečná znalost místního prostředí
2. různost účetních předpisů a systémů v jednotlivých zemích
3. nedostatečná legislativní úprava

Evropský „jednotný“ trh:
• evropská unie funguje od roku 1956, kdy vznikla jako zóna volného obchodu mezi 6 současnými členskými státy
• právním základem EU je tzv. římská smlouva, která uvádí do souladu vnitřní obchodní zákony členských států

Konečné cíle EU:
1. zrušení hraničních kontrol zboží
2. zrušení hraničních kontrol cestujících
3. společná bezpečnostní opatření
4. žádné dovozní daně na zboží zakoupené v jiném členském státě pro osobní spotřebu
5. každý má právo žít v jiném členském státě
6. uznání odborné kvalifikace v ostatních členských státech
7. širší výběr zboží o nižší ceny jako důsledek zvýšení konkurence
8. nové pracovní příležitosti
• v roce 1991 byla podepsaná Maastrichtská smlouva - uvažuje o zavedení jednotné měny do konce tohoto století

Žádné komentáře:

Okomentovat