Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vnější stimuly nákupní atmosféry:

• vnější stimuly rozhodují o tom, zda zákazník vůbec do prodejny vstoupí

1. Architektura prodejní jednotky:
• působí na zákazníka již z velké vzdálenosti
• může zdůrazňovat sortiment nebo původ sortimentu, velikost plochy,
• může poukazovat na kvalitu nebo na cenovou úroveň prodávaného sortimentu
• styl architektury by měl mít vztah k okolní zástavbě

2. Vstupní prostory:
• jsou představovány průčelím a vchody do prodejní jednotky
• hlavním úkolem vstupních prostor je umožnit zákazníkovi co nejpříjemnější vstup do prodejny, usměrnit jej, podpořit jeho orientaci a urychlit jeho vstup do prodejny
průčelí může být:
a) otevřené: většinou u větších prodejních jednotek se širokým vstupním prostorem,
který bývá i na úkor výkladních skříní
b) uzavřené: využívá se u malých prodejních jednotek, kde se využívají hodně výkladní
skříně, někdy i na úkor prodejní plochy

3. Výkladní skříně:
• patří mezi nejúčinnější vnější stimuly, které působí celých 24 hodin
• mají 2 hlavní cíle: identifikace prodejní jednotky a sortimentu
: přilákání zákazníka do prodejny
• výkladní skříní maloobchodník informuje o nabídce, módním a sezónním zboží, o cenách a o celospolečenských problémech a událostech
• řešení výkladních skříní zahrnuje: řešení architektury (počet, velikost, tvar…)
: řešení výkladních skříní (námět, barevnost…)
• pro výkladní skříně je důležité, jaký sortiment se má vybrat a jak se má ve výkladní skříni rozmístit
základní zásady pro vystavování zboží:
1. příbuzné zboží by mělo být vystaveno společně
2. zboží velkých rozměrů a vysoké umístit u stran výkladní skříně
3. výkladní skříň by neměla být moc hluboká
4. pohyb ve výkladní skříni upoutává pozornost
5. není vhodné vystavovat příliš malé zboží, kdyžtak využít osvětlení

4. Nápisy:
• na prodejně mohou mít několik podob:
: identifikující (název firmy, logo…)
: informace o sortimentu, o formě prodeje, otevírací doba
: jméno odpovědného vedoucího, adresa…
• důležitá je viditelnost nápisu

5. Parkovací plochy:
• působí na přednákupní atmosféru, především přístupností, dostatečnou kapacitou, bezplatným přístupem, krátkou vzdáleností od prodejny, dostupností s nákupními vozíky

Žádné komentáře:

Okomentovat