Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

18. VSTUP MALOOBCHODNÍCH FIREM NA ZAHRANIČNÍ TRH

Internacionalizace obchodu:
• původně se nepřekládala možnost vyvážet maloobchodní činnost

• současný vývoj však ukazuje, že maloobchodníci vnášejí do svých obchodu mezinárodní dimenzi
a) Západní Evropa: snahy o mezinárodní obchodování jsou zřetelné zejména v rámci EU;
mezinárodním maloobchodem se zabývá přibližně 35 velkých
společností, z nichž nejsilnější jsou významnými investory i mimo rámec
EU
b) Japonsko: hlavní skupina japonských obchodních domů obchoduje v Singapouru a
Honkongu; někteří maloobchodníci i v Austrálii
: v 80. letech zakoupili Japonci řadu obchodních domů v USA
c) USA: směřují svou aktivitu jak do Evropy, Japonska, tak na dálný východ

Rozsah mezinárodních aktivit:
• rozvoj zahraničního MO probíhá různou formou
1. rozšiřování vnitřních trhů: díky legislativním zprávám především v rámci EU se zahraničně obchodní činnost realizuje rozšiřováním na sousední trhy; tento způsob je úspěšný zejména v zemích, které hraničí s více státy

2. prodej ze zahraničních účastí: zahraniční obchodník se kapitálově podílí na rozvoji místních MO společností
• počet mezinárodních retailerů je dosud omezen, ale trend k mezinárodnímu obchodování se zrychluje

Žádné komentáře:

Okomentovat