Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Výběrové řízení na dodávku IS/IT

Výběrové řízení na dodávku IS/IT
Cíle a fáze výběrového řízení, poptávka – struktura, vazba na informační strategii, nabídka – struktura, vazba na nabídku, kritéria a postup hodnocení nabídek.



1.1. Cíle výběrového řízení
• získat pro řešení IS/IT takovou skladbu SW, technických prostředků a služeb, které nejlépe odpovídají požadavkům podniku
• dosáhnout optimálního poměru cena/výkon z hlediska celého IS/IT
• získat pro řešení IS/IT seriózního dodavatele

Pro výběrové řízení jsou klíčovými faktory kvalita SW a služeb systémového integrátora.
Kvalita SW produktu je ovlivněna fází životního cyklu, ve které se nachází. S produktem v zahajovací fázi jsou spojené značné investice do reklamy, ale nejistá budoucnost. Proto o takovýchto produktech uvažovat jen v případě, že nejde o klíčovou komponentu systému. Výhodou ale může být jeho opomíjení konkurencí a tím konkurenční výhoda.
Ve fázi růstu se rozšiřuje funkčnost systému, zlepšují se charakteristiky. Rizikem může být nezvládnutí růstu výrobcem a tím zhoršená kvalita služeb. V případě zvládnutí výrobcem je táto fáze pro zákazníka vhodná (jistá a perspektivní investice).
Ve fázi dospělosti se výrobce soustředí především na údržbu systému, tj. minimum nových a zásadních funkcí. Od instalace nelze očekávat získání konkurenční výhody.
Pro fázi ústupu je typické, že konkurence nabízí lepší produkty, zatímco výrobce neinvestuje do nového vývoje a zdokonalování. Produkt nemá budoucnost, proto nevybírat.

Tato analýza důležitá z následujících důvodů:
• TASW je zpravidla provozován mnoho let (8-10)
• nasazení TASW zpravidla spojeno se změnami podnikových procesů.
• návyky uživatelů. při změně TASW mohou nastat problémy

Žádné komentáře:

Okomentovat