Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Průběh výběrového řízení dle metodiky ČSSI

Průběh výběrového řízení dle metodiky ČSSI
1. Formulace informační strategie podniku
2. Příprava soutěže
– jmenování výběrové komise (top management, IT, externí konzultant)
– tvorba poptávkového dokumentu (detailní vymezení funkcionality systému, kritéria pro hodnocení nabídek)
3. Vyhlášení soutěže
4. Přihlášení dodavatelů do soutěže, poskytnutí poptávkových dokumentů
5. Vyhodnocení nabídek
– vyřazení nabídek nesplňujících základní kritéria
– detailní hodnocení zbývajících nabídek (do dalšího kola postoupí 4-6 nabídek)
6. Analýza referenčních instalací (patrně nejdůležitější část výb. řízení)
7. Prezentace nabídek, diskuse
– výběr 3 nejlepších uchazečů
8. Vypracování úvodní studie dvěma nejlepšími uchazeči (na úvodní studii se uzavírá zvláštní smlouva, UST hradí zadavatel)
9. Vyhodnocení UST, uzavření smlouvy s vítězem výběrového řízení (pokud se nedohodnou, uzavře zadavatel smlouvu se 2. nebo 3. uchazečem)
10. Činnosti po uzavření smlouvy (spolupráce zadavatele a dodavatele na tvorbě IS)
Náležitosti smlouvy o dodávce komplexního IS
Právní vztahy v rámci systémové integrace jsou ošetřovány zejména následujícími typy smluv:
• Smlouva o dílo – doporučuje se pojmout jako rámcovou smlouvu, která upravuje náležitosti dalších obchodněprávních vztahů v rámci SI. Smlouva o dílo se rovněž použije pro následující části projektu:
 Zhotovení zakládací listiny projektu, úvodní studie, projektové dokumentace…
 Implementaci IS
• Kupní smlouva
 Je-li předmětem systémové integrace i dodání HW či jiného materiálu (Obchodní zákoník vylučuje ošetření takového právního vztahu smlouvo o dílo).
• Inominátní (nepojmenované) smlouvy. Pro následující vztahy se používají speciální smlouvy, které nejsou upraveny ObchZ:
 Smlouvy o poskytnutí práv k užití IS (časová omezenost práv, výlučnost užití, převoditelnost práv, stanovení poplatků za údržbu)
 Smlouvy o školení uživatelů
 Smlouvy o poskytování služeb podpory a údržby – činnosti nad rámec smluvní záruky nezbytné pro správný chod systému.

Žádné komentáře:

Okomentovat