Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Typy důvodů

Typy důvodů:
 Nutnost firem orientovat se na zákazníky (důvodem je nasycenost poptávky)
 Růst konkurenčního prostředí (na trhy dodávají zboží také zahraniční podniky)
 Potřeba rychlejšího přizpůsobení změnám (důvodem je např. rychlá inovace konkurenčních firem)
 Špatný stav firmy (BPR je poslední možností záchrany)
 Vynikající stav firmy (BPR má sloužit pro udržení pozice na trhu, získání konkurenční výhody apod.)

1.3. Podstatné rysy BPR
 Několik prací je spojeno do jedné
 Neexistuje montážní linka. Dříve samostatné různorodé činnosti jsou spojeny do jednoho celku. Např. na vyřízení objednávky pracuje pouze jeden zaměstnanec (nikoliv více zaměstnanců z různých oddělení). Díky tomu je lepší kontrola nad průběhem činností (určení stavu objednávky apod.).
 Vytvářejí se teamy lidí z různých útvarů (Např. komplikovaná instalace zařízení, která vyžaduje povedení řady různorodých činností, je prováděna více zaměstnanci z různých útvarů).
 Rozhodují pracovníci
 Jsou posíleny kompetence lidí v týmech.
 Činnosti procesu jsou vykonávány v přirozeném sledu
 Je povolen paralelní průběh procesů. Všechny činnosti nemusí za sebou následovat pouze sekvenčně. Může se vykonávat více objednávek najednou apod.
 Variantní provedení procesu
 Existuje rozhodovací krok (činnost) v procesu
 Výrobky jsou vytvářeny podle požadavků zákazníka
 Provádění práce tam, kde je to nejrozumnější
 Některé činnosti nebo procesy se mohou přenést na zákazníka nebo na jinou firmu tj. outsourcing tam, kde se to nevyplatí.
 Redukují se kontrolní opatření a nástroje
 Např. u malých výdajů se vyplatí vytvořit rozpočet a nemá význam sledovat jednotlivě konkrétní účty. Účty se dohledají pouze v případě, že výdaje výrazně překročí rozpočet.

Žádné komentáře:

Okomentovat