Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Minimalizace smírčích jednání

 Minimalizace smírčích jednání
 Omezují se kontakty mezi odděleními, které jsou příčinou konfliktů a vyžadují provádění kompromisů, jejich řešení je zdlouhavé.
 Omezují se dokumenty a funkční jednotky, které tyto dokumenty vytvářejí.
 Např. na dodavatele se přenese provádění procesů nebo činností, které dodavatel dokáže řešit efektivněji (např. dodavatel dokáže efektivněji řídit zásoby podniku v důsledku větších zkušeností, proto tento proces provádí).
 Manager případu je jediným kontaktním místem
 V případě reklamací, objednávek atd. jedná zákazním pouze s jedním člověkem.
 Převažují hybridní centralizované / decentralizované operace
 Vytvářejí se autonomní jednotky, které mají přístup k centrálním datům.

Další rysy (jinak)
 Přechod od funkčních jednotek (liniové org. struktury) k procesním týmům.
 Mění se charakter jednotlivých pracovních činností - od jednoduchých úkolů k mnohostranné práci.
 Mění se role lidí - od rolí podléhajících kontrole ke rolím s větší pravomocí
 Mění se příprava k výkonu práce - od výcviku ke vzdělání.
 Zaměření na výkonová kritéria a změny v odměňování - od činností k výsledkům.
 Mění se kritéria postupu - od výkonu ke schopnostem.
 Mění se hodnoty - od protektivních k produktivním tzn. cílem je spokojený zákazník nikoliv spokojený šéf.
 Manageři se mění - z dohlížitelů na kouče (procesní týmy potřebují rádce).
 Mění se organizační struktura - od hierarchické k ploché.
 Vedoucí se mění - ze zapisovatelů výsledků ve vůdčí osobnosti (vedoucí musí zajistit efektivní průběh procesu, vedoucí mají zodpovědnost za výsledky reengineeringovaného procesu, vedoucí projektují procesy, atd.)

Žádné komentáře:

Okomentovat