Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Základní pojmy

Soutěžitelé – účastníci hospodářské soutěže, i když nejsou podnikateli a I ti, kteří se soutěže neúčastní, ale mohou ji svojí činností ovlivňovat (např. státní orgány); dělení z hlediska právní subjektivity:
o FO a PO nebo jejich sdružení, která mají právní subjektivitu
o sdružení soutěžitelů bez právní subjektivity a sdružení, jejichž členy jsou jiná sdružení soutěžitelů a take seskupení bez právní subjektivity
Relevantní trh – konkrétní trh, v jehož rámci soutěž probíhá; kartelový úřad musí vždy vymezit relevantní trh v posuzovaném případu, protože pouze v jeho rámci lze počítat tržní podíl pro účely dominance či dohody de minimis
o věcné (výrobkové) hledisko: trh bzoží, které je shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné z hlediska charakteristiky, ceny a zamýšleného užití
o teritoriální: území, kde jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zároveň zřetelně odlišitelné od sousedících území; nerozlišuje se celostátní a místní trh, ale v konkrétním případě se územní hranice zkoumají
o čsové vymezení trhu: účastníci se na něm setkávají v určitém stejném období, obvykle posledního kalendářního roku; je take možné, že soutěžitel na daném trhu ještě nevystupuje, ale ostatní s ním již musí počítat jako s alternativou, protože na trh hodlá vstoupit – tzv. potencionální soutěž

Žádné komentáře:

Okomentovat