Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

• Generální klauzule

Nekalou soutěží je jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu s dobrými mravy soutěže a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Nekalá soutěž se zakazuje. Nekalý znamená nekalý objektivně, subjektivní zavinění nehraje roli. Význam klauzule je dvojí – 1) její znaky musí být naplněny i tehdy, pokud jde o porušení konkrétně popsané zákonem a 2) umožňuje postihnout i jiné nekalé soutěžní delikty.
• Základní skutkové podstaty
a) Klamavá reklama: šíření údajů, které jsou způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů. Klamavým údajem je i údaj sám o sobě pravdivý, pokud vzhledem k okolnostem a souvislostem může uvést v omyl.
b) Klamavé označení zboží a služeb: každé označení, které může vyvolat domněnku, že jde o zboží nebo služby z určité oblasti nebo od určitého výrobce apod. Je nerozhodné, kde přesně označení je a zda k němu došlo přímo na zboží nebo nepřímo, např. v katalogu. Klamavým označením není uvedení názvu, který se již vžil jako druhové označení.
c) Vyvolání nebezpečí záměny: užití firmy, jiného označení nebo jiných údajů, které po právu používá jiný soutěžitel či napodobování cizích výrobků (obalů), pokud jsou tato jednání schopna vyvolat nebezpečí záměny nebo klamnou představu o spojení s podnikem či firmou jiného soutěžitele.

Žádné komentáře:

Okomentovat