Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

11. Uplatňování práv z vad dodaného zboží

Oznámit vady zboží prodávajícímu musí kupující bez zbytečného odkladu poté, kdy:
- vady zjistil,
- měl vady zjistit při prohlídce,
- vady mohly být zjištěny při vynaložení odborné péče, nejpozději do dvou let od dodání zboží – tzv. skryté vady.

Pokud nastane vada na výrobku či na zboží – jsme povinni sepsat jak se ty vady projevují. Musíme zde stanovit co chceme, jaký nárok chceme uplatnit. Notifikační oznámení (reklamace) – poslat hned poté, co zjistíme, že výrobek má vady (nesmíme čekat).

Při podstatném porušení smlouvy prodávajícím, má kupující právo na:
- dodání náhradního zboží za zboží vadné,
- dodání chybějícího zboží,
- požadovat odstranění právních vad,
- opravu zboží, je-li opravitelné,
- slevu z kupní ceny,
- odstoupení od smlouvy.

Žádné komentáře:

Okomentovat