Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Trh IT

1.4. Trh IT
V číslech
 Objem IT trhu: $1,9bn (2001), meziroční růst 11 %
 Objem ITC trhu: $7,1bn (2001), meziroční růst 14 %
 Prodej PC za rok: 350.000 ks (2001), meziroční růst 19 %
 Instalovaná báze PC: 2,3m ks (konec roku 2001)
 Počet uživatelů Internetu: 750.000 (konec roku 2001), meziroční růst 25 %
 Penetrace mobilních telefonů: 69 % (konec roku 2001), meziroční růst 64 %

Příležitosti trhu
 Silný růst celého IT a ITC segmentu v porovnání s ostatními vertikálami
 Zavádění ERP a podobných systémů v podnicích
 Rostoucí počet uživatelů Internetu, vznik a nárůst poptávky domácností
 Celková změna životního stylu obyvatel ČR
 Rostoucí počet platebních a kreditních karet (meziroční nárůst 40 %)
 Zákon o elektronickém podpisu a další legislativní úpravy
 Mimořádně silná instalovaná báze mobilních telefonů (meziroční nárůst 64 %)
 Málo „legacy systems“ (jak v podnikové sféře, tak v domácnostech)

Hrozby trhu
 Obecné problémy českého podnikatelského prostředí: malá vymahatelnost práva, byrokracie, poměrně velké daňové zatížení
 Rozevírající se nůžky mezi IT a zbytkem ekonomiky
 Neschopnost IT dodavatelů plnit vlastní sliby
 Stále malá míra propojení národní ekonomiky s celosvětovou
 Nižší kupní síla obyvatelstva než v západní Evropě, příliš pomalý trend k vyrovnávání
 Nízká úroveň penetrace PC a Internetu
 Chybí tradice nakupování podle katalogu
 Softwarové pirátství
 Generační propast, rostoucí sociální rozdíly (podle příjmu, národnosti, lokality apod.) – kolik národů doopravdy žije v ČR?


Úloha - předpoklady:
Pracujete v týmu ředitele firmy dodávající širokou škálu produktů IS/IT. Vaši kolegové firmu úspěšně uvedli na trh a dosáhl zejména ve službách obratu řadícího firmu do první dvacítky firem na českém trhu. Firma však již třetí rok stagnuje v obratu a mírně klesá v ziskovosti (3% ročně).
Zadání:
 Čemu se budete po nástupu do funkce věnovat?
 Jak bude vypadat váš seznam prioritních úkolů (produkty, vedení lidí, apod)?
 V čem vidíte pro svoji firmu příležitost a proč a jak ji hodláte zvládnout?
Které produkty budete rozvíjet?

Žádné komentáře:

Okomentovat