Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

CRM jako součást strategie podniku

CRM jako součást strategie podniku
CRM jako součást podnikové strategie. Jak CRM reaguje na změnu způsobu konkurence.



CRM je celopodniková strategie nebo alespoň její součást; v každém případě je CRM součástí podnikové kultury.

1.1. Vrcholové vedení podniků a CRM
Řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management – CRM) je označováno v řadě výzkumů jako jeden ze základních zdrojů konkurenceschopnosti podniků na začátku 21. století.
Na stejnou úroveň jako finanční metriky se dostává zákaznická loajalita.

To je okamžik, kdy se samozřejmě o CRM začíná mluvit na schůzích vrcholového vedení podniku. Je tedy zřejmé, že vedení podniků si uvědomuje, jaký nástroj má v CRM a tedy v informatice. Je též evidentní, že poučené vedení neudělá strategické rozhodnutí bez ohledu na příležitosti, které informatika prostřednictvím nového CRM nabízí.

Iniciativa směřující k implementaci nebo alespoň revizi CRM je v rukou vrcholového vedení. Především zde se vytváří celková podnikatelská strategie firmy a do ní CRM bezpochyby patří. Pokud by iniciativa vycházela pouze od vedení informatiky, existovalo by v mnoha případech nebezpečí, že bude důraz kladen zejména nebo výlučně na technologii. Na druhé straně skutečnost, že vedení podniku je v CRM angažováno, může v některých případech vést k nedorozumění. Tato skupina řídících pracovníků, která rozhoduje o strategii firmy, podle výsledků posledních průzkumů zatím stále vnímá CRM spíše jako technologickou záležitost a méně jako kombinaci procesů, lidských zdrojů a samozřejmě, že také důležité podpůrné technologie, nevidí často zásadní změnu, kterou web nabízí ve změně kvality komunikace se zákazníkem a spíše web chápe jako doplněk dosud užívaných technologií Front Office.

Je důležité v této souvislosti upozornit na to, že CRM z logiky svého poslání přivádí ke spolupráci dohromady dvě skupiny, které přes veškeré deklarace žily dosud často pouze vedle sebe, tj. vrcholové vedení podniku a vedení informatiky.

Můžeme se setkat s nepřebernou varietou přístupů k CRM prostě proto, že každý podnik má své zákazníky a tedy každý podnik provozuje nějaké, třeba zárodečné CRM.

Žádné komentáře:

Okomentovat