Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Důvody outsourcingu

1.3. Důvody outsourcingu
Dle [Voříšek] existují 4 základní oblasti důvodů pro realizaci outsourcingového vztahu:
 Konkurenční důvody - mají strategický charakter, jedná se o získání konkurenční výhody, rozhodování není založeno na sledování krátkodobých faktických přínosů.
 Věcné důvody - týkají se zdokonalení v oblasti hlavní činnosti.
 Finanční důvody - jedná se zejména o snížení nákladů a zvýšení výnosů. Nedoporučují se však jako hlavní cíl, neboť neexistují prostředky, jak exaktně takového cíle dosáhnout.
 Organizační důvody - jde především o zjednodušení manažerské práce a zploštění organizační struktury podniku.

The Outsourcing Institut definoval podle série studií v letech 1991-1995 deset nejčastějších podnikových důvodů outsourcingu:
1. soustředění na hlavní činnost podniku
2. přístup k možnostem a schopnostem na světové úrovni
3. rozšíření přínosů restrukturalizace
4. sdílení rizik
5. uvolnění zdrojů pro jiné účely
6. uvolnění kapitálových prostředků
7. přísun peněz (odprodej aktiv – licence – se souhlasem se dají prodat nebo zvl. outsourcingové licence –dražší. Pův. odpisová cena – nadsazená, poskytovatel to chápe jako půjčku, kterou mu zákazník postupně splácí)
8. snížení operativních nákladů
9. zdroje nejsou dostupné interně
10. některé činnosti jsou těžko ovladatelné nebo zcela mimo kontrolu – pak ale nelze dobře postavit SLA, takže by se tento důvod neměl používat

Voříšek přidává tyto:
11. rychlejší řešení nových požadavků na funkční oblast (např. SCM, CRM)
12. rozšíření přínosů BPR – outsourcing, resp. ASP může být vedlejším produktem BPR
13. zvýšení pružnosti – není to investiční náklad, ale provozní (platba za službu) – jde do daní
14. standardizace řešení funkční oblasti
15. snížení celkových nákladů a průhledné plánování – většinou ovšem náklady zůstanou stejné, ale zlepší se kvalita služby

Žádné komentáře:

Okomentovat