Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Aplikace IS/IT

1.4. Aplikace IS/IT:
Internet, Intranet a Extranet ovlivňují chování podniku nejen tím, že vytvářejí nové příležitosti, ale spolu s nimi se objevují i nové nároky na řízení podniku.
Internet nabízí:
 přístup k informacím (např. marketing)
 přístup k datům (např. služby, subdodávky,..)
 transakční zpracování (např. el. obchod)
Intranet nabízí:
 na úrovni přístupu k informacím (např. telefonní seznamy, ceníky,...)
 na úrovni přístupu k datům (např. ekonomické aplikace, personalistiku,..)
 na úrovni transakčního zpracování (různé druhy obchodních transakcí).

1.5. Vliv informační společnosti na:
 podnik
díky globální komunikační síti nabízí produkty potenciálním zákazníkům na celém světě a v reálném čase a s nízkými náklady získává jejich reakci a poptávku  nabídka mnohem většímu trhu  ale na takto informovaném trhu roste daleko více a rychleji konkurence  co nejrychlejší reakce podniků  změna na dynamickou organizaci  změna obchodního modelu  co nejrychlejší a nejjednodušší kontakt se zákazníkem. Dále vytěsnění (outsourcing) málo efektivních aktivit podniku. Nové aplikace (el. marketing, el. podnikání,..) vedou k:
• odstranění mezičlánku v řetězci výrobce – distributor – zákazník
přímý vztah mezi prodávajícím a kupujícím (zkrácení času mezi nabídkou a poptávkou), podpora péče o zákazníka  větší zákaznická spokojenost
• ke sdílení znalostí
rozlišujícím faktorem v konkurenční soutěži se stane informační obsluha, která poskytne stručnou a přesnou informaci o výrobku nebo službě, bude předvídavá v odhadu zákaznického zájmu a bude reagovat na momentální poptávku a zájem
• vzniku nového vztahu výrobce – zákazník
informace z tohoto vztahu získané poskytují řadu demografických údajů a odpovědí, které objasňují zákaznická očekávání. Vhodné je využít katalogy vystavěné na webu, interaktivní nabídkové aplikace udržující se zákazníkem dialog  upevnění zákaznické loajality

Žádné komentáře:

Okomentovat