Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ZNAČKA

- značkou identifikujeme výrobek a odlišíme (jméno, termín, symbol, znak)
- Ochranná známka → právní ochrana, výhradní právo prodejce používat ji
- Autorské právo → výhradní právo reprodukovat, publikovat umělecká díla
- Značení výrobků
 Usnadnění vyřízení objednávek, právní ochrana před kopií konkurence, přilákání zákazníků a jejich věrnost značce, značka=image
ŽIVOTNÍ CYKLUS VÝROBKU
Uvedení nového výrobku na trh
 nízká poptávka, nevědomost o výrobku, nízká cena, vysoké náklady na reklamu a distribuci, kupující se nazývají inovátoři (hledají změnu)
 snaha o větší tržní podíl a konkurenční převahu (základem pro vyšší ziskovost „penetration pricing“)
Fáze růstu
 lehké zvýšení informovanosti zákazníků, objem prodeje roste, podnik začíná dosahovat zisku, objeví se konkurence, kupují je kromě inovátorů i počáteční osvojitelé (nové věci, opatrnější, nákup bez rizika)

Žádné komentáře:

Okomentovat