Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

6. Pozorování jako metoda marketingového výzkumu.

- Metoda získání primárních dat v MR výzkumu
- Metody cílevědomého sledování a zaznamenávání smyslově vnímatelných jevů a procesů, bez zásahu pozorovatele

Typy pozorování
Standardizované → problém přesně definovaný, chování lze předem rozlišit do kategorií a ty využít pro záznam a analýzu situace. Smyslem je redukovat potenciální zkreslení a zvýšit získaných údajů.
Nestandardizované → problém není jasně vymezen, znemožňuje přímou srovnatelnost, využití u explorativního výzkumu (etapa přípravy)
Zjevné → přítomnost pozorovatele
Skryté → přítomnost pozorovatele by narušovala průběh výzkumu (technické nebo společenské maskování), zúčastněné pozorování (pozorovatel se stává členem diskuze)
Osobní x Mechanizované (kamera, audiometr, pupilometr, eyecamera)

Předmět pozorování → skutečnosti dostupné smyslovému vnímání

Žádné komentáře:

Okomentovat