Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PRICE (CENA)

- cena a cenová politika
- cena, rabat, skonto (sleva při větším množství), platové podmínky, úvěrové podmínky
PLACE (DISTRIBUCE)
- distribuce a distribuční politika
- distribuční cesty, zásoby, logistika, doprava
PROMOTION (PROPAGACE)
- komunikace a stimulace prodeje
- reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relation
7. Produkt jako prvek marketingového mixu, vlastnosti produktu, životní cyklus produktu.

- výrobek i služba – lze nabídnout na trhu a vede k uspokojení potřeb klienta
Vrstvy výrobku:
Jádro – základní užitný efekt
Zhmotnělý výrobek včetně vnějších znaků (KODZIS)
- Kvalita → úzce souvisí s cenou, rovnání vlastností a vzhledu s předpisy
- Obal → slouží k ochraně, usnadňuje přepravu a skladování, obal prodává
- Design → určuje podstatné charakteristiky výrobku (tvar, barva)
- Značka → odlišuje výrobek od ostatních, značka=kvalita
- Image → pověst
- Styl → souhrn estetických charakteristik (linie, forma, barva, módnost)

Žádné komentáře:

Okomentovat