Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Transakční marketing

Marketing vztahů

Orientace na jednorázový prodej Orientace na udržení zákazníka
Orientace na vlastnosti produktu Orientace na užitek produktu
Krátkodobý časový horizont Dlouhodobý časový horizont
Malý důraz na službu zákazníkovi Velký důraz na službu zákazníkovi
Omezená odpovědnost vůči zákazníkovi Vysoká odpovědnost vůči zákazníkovi
Úsporný kontakt se zákazníkem Intenzivní kontakt se zákazníkem
Kvalita záležitostí výroby Kvalita záležitostí všech oblastí

Existuje úzká korelace mezi udržením zákazníka a ziskovosti podniku:
- dlouhodobá spolupráce se zákazníkem skýtá velký ziskový potenciál
- 5% navýšení hodnot v oblasti udržení zákazníka (retence) přineslo podle výzkumu 20-85% nárůst v ziskovosti.

Růst ziskovosti je dán:
- opakováním obchodu
- rozdělením marketingových, prodejních a zřizovacích nákladů v průběhu delší životnosti zákazníka
- zvýšením odměny po určitém čase
- menší nákladností obsluhy stálých zákazníků
- růstem referencí od spokojených zákazníků
- ochotou spokojených zákazníků platit více

Žádné komentáře:

Okomentovat