Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Maximalizace zisku

- Maximalizace zisku – střední a velké podniky, dosáhnutí maximálního zisku v určité době, chce maximální tržbu z prodeje ve vztahu k vynaloženým nákladům (někdy navýší tak, že klesne poptávka a musí cenu snižovat)
- Tržní podíl – nadnárodní firmy, dlouhodobá ziskovost může dosáhnout dominantní postavení na trhu, počáteční fáze výrobku, stanovím nízkou cenu, získám zákazníky, pomalu zvednu cenu
- Růst objemu prodeje – krátkodobý zájem podniku, např. výprodej nadbytečných zásob, cíle uvolnění prostor pro nové výrobky
- Návratnost investic – dlouhodobá strategie, použití finančně orientovaných podniků
- Špičková kvalita výrobku – př. IBM, dosáhnout vedoucího postavení na trhu díky kvalitě, stanovení ceny úměrné kvalitě
- Jiné cíle – odrážení reálné situace na trhu, snaha zabránit vstupu nové konkurence na trh, lákání nových okruhů zákazníků
- Zisk ovlivněn: konkurencí, politikou, ekonomickou, technolog. situací
- Kdy určujeme cenu → nový výrobek, běžný výrobek do jiné distribuční sítě, vytvoření nové kontraktační nabídky

Žádné komentáře:

Okomentovat