Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PODNIKATELSKÉ FILOZOFIE

Při vývoji podnikatelské činnosti vznikly čtyři podnikatelské koncepce (filozofie)

1) Výrobní
technický rozvoj a vysoká produktivita práce
Cíl: vysoký objem výroby
poptávka  nabídka

Výrobková
důraz na kvalitu a technickou úroveň výrobků
kupující dává přednost kvalitnějším výrobkům za vyšší cenu

Prodejní
nabídka  poptávka, potíže s odbytem
psychologické působení na zákazníka „Jdi a kup“

Marketingová
orientace na potřeby a přání zákazníka
nabídka  poptávka

Dnes se využívá společenská podnikatelská koncepce SOCIÁLNĚ ETICKÝ MARKETING

Znaky:
podnik uspokojuje jen rozumné potřeby
nevyrábí se zboží, které ohrožuje zdraví a životní prostředí
podniky vyvíjejí činnost, která zvyšuje společenské postavení (podpora výzkumu, ochrana živ. prostředí, charita)

Žádné komentáře:

Okomentovat