Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Operativní odbytové činnosti zahrnují:

vyhledávání odběratelů a jednání s nimi, uzavření kupní smlouvy a vyřizování reklamací
jednání s odběrateli + známí
- individuální jednání (nabídky, inzeráty)
veletrhy a výstavy
časově omezené, pravidelně se opakují, mnoho nebo více vystavovatelů
cílem je uzavření kupní smlouvy

dělení:
a) univerzální (Světová výstava EXPO) nebo specializované (INVEX, Země živitelka)
b) podle způsobu prodeje – vzorkové, prodejní - ihned koupí a odveze
c) burza - organizované setkání obchodníků, kde se prodávají vybrané druhy zboží (suroviny, obilí), na tzv. devizové burze devizi (=měna cizích států), cenné papíry, služby a pojišťovnictví
d) dražby (aukce) - prodávají se zde vybrané druhy zboží (umělecká díla, tabák, starožitnictví, kožešiny, ryby a květiny (rychle se kazící zboží), zabavené a zapomenuté zboží
- prodej tomu, kdo zaplatí nejvíc

Kupní smlouva
stanovuje se podle Obchodního zákoníku

obsah:
a) popis obou stran
b) předmět plnění (počet, balení …)
c) cena nebo ujednání (např. podle inflace)
d) dodací podmínky (jak často budeme dodávat a dopravovat)
e) platební podmínky (způsob placení)
f) všeobecné podmínky plnění (pokuty)

Vyřizování reklamací
jak budou řešeny závady, je většinou stanoveno v kupní smlouvě, vyhotovení protokolu o vadách, řešení reklamace

Žádné komentáře:

Okomentovat