Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Personální zajištění

za velmi důležitý faktor úspěchu je v managementu umění získat, udržet a využít schopné pracovníky. Proto je personální otázce věnována značná pozornost

zahrnuje:
plánování
1) péče o pracovníky
- zvyšování kvalifikace příp. rekvalifikace pracovníků. Inovovat znalosti, dovednosti a návyků je nutností každého pracovníků, ale i zájem každého podniku. Formy zvyšování kvalifikace jsou různé podle personální orientace. Je možno organizovat školení v rámci pracovního poměru nebo mimo rámec, školení buď organizovaná podnikem nebo odbornými institucemi
(univerzity, školící střediska, …)
péče o bezpečnost a zdraví

2) sociální péče (příspěvky na obědy, rekreaci, …)
a) získávání a výběr vhodných pracovníků
- pro provádění výběrového řízení neexistuje jednotný postup. V menších firmách si vybírají své
podřízené sami nadřízení, ve velkých firmách se osvědčil personální útvar. Při výběru jsou
preferováni pracovníci firmy, nebo externí nábor (testy, pohovory, …)
b) hodnocení a odměňování pracovníků
- hodnocení je důležitá součást personální politiky, pomáhá rozvíjet kvalifikaci pracovníků, motivuje k lepším výkonům
- existují různá kritéria: pracovní úkoly, chování v práci i mimo ni, osobní charakterové rysy prac.
- vedoucí pracovníci musí jít svým podřízeným příkladem
- hodnocení může být
a) ústní nebo písemné - pochvala, napomenutí
b) finanční - srážka, odměna

Žádné komentáře:

Okomentovat