Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Dovednosti a role manažera:

Dovednosti manažera:
dovednosti technické
- schopnost používat obvyklé postupy a technicky běžné v podniku (např. řídící pracovníci nižších stupňů musí umět a znát technické dovednosti, které vykonávají podřízení)
lidské dovednosti - schopnost komunikovat (tj. přenášet informace), schopnost pracovníka motivovat, pochopit ho a ostatní spolupracovníky
koncepční dovednosti - schopnost vidět podnik jako celek, pochopit, jak na sebe jednotlivé části navazují, předvídat, jak změna jednotlivých částí může ovlivnit celý podnik

Role manažera:
Každý manažer, bez ohledu na druh podniku, který řídí, vykonává 10 manažerských rolí
mezilidské
reprezentovat - má ceremoniální povinnosti, které musí z titulu své funkce plnit, např. obchodní obědy, recepce, vítání návštěv
vedoucí - zodpovědný za chod organizace, za práci lidí
koordinátor - jednání s lidmi mimo podnik, tj. se zákazníky, s dodavateli, s ostatním okolím
informační role
monitor - sleduje činnosti podniku, získává a analyzuje informace
rozsévač - předávání informací podřízeným, které by jinak nezískali
mluvčí - předávání informací nadřízeným a do okolí (např. jak dovede vysvětlit zákazníkům problémy týkající se dodacích podmínek
rozhodovací role

7. podnikatel - vyvolává změny v podniku, věnuje se novým myšlenkám

8. zachránce - řeší vzniklé situace (např. se vyskytne živelná pohroma, nastane porucha výrobního zařízení aj. problémy, které vyžadují okamžité řešení

9. alokátor - rozhoduje o použití omezených zdrojů (např. jak rozdělit finanční prostředky, jak hospodařit s časem podřízených)

10. vyjednavač - uvádí do souladu protichůdné zájmy lidí, hledá kompromisní řešení

Žádné komentáře:

Okomentovat