Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

21. Význam informačních systémů a informačních technologií pro ekonomický subjekt

Faktory, které vynucují rozvíjení informačních systémů
- potřeba kvalitního informačního systému a informačních technologií je vyvolána v první řadě charakterem současného hospodářského prostředí a významem informací v tomto prostředí. Informace resp. znalosti se staly v současném hospodářském prostředí jedněmi z nejcennějších podnikových zdrojů.
- (Informační systémy a jejich řízení, s.4)
Dynamika trhů a produkčních cyklů
- významnou skutečností, která si vynucuje existenci kvalitního IS, je zrychlující se dynamika trhů a produkčních cyklů. Segmenty trhu se velmi rychle mění, mění se komodity, mizí jedni a objevují se jiní konkurenti. Růst této dynamiky je způsoben především rychlím růstem technologické úrovně vývoje a výroby
- (Informační systémy a jejich řízení, s.4)
Globalizace trhů
- komplexní vzájemné závislosti všech hospodářských subjektů vedou k tomu, že na první pohled lokální problémy nabývají rychle globálního charakteru. Globalizace trhů a růst vzájemné závislosti subjektů dále vedou i k tomu, že nové objevy a myšlenky jsou v krátké době dostupné i konkurenci.
- (Informační systémy a jejich řízení, s.5)
Přechod od mechanického k holistickému přístupu k organizaci a řízení podniku
- pro globálně působící firmy je typický přechod od mechanického k holistickému přístupu k organizaci a řízení podniku. V mechanickém přístupu je celá organizace nahlížena jako suma jednotlivých součástí, kdežto v holistickém přístupu každá část organizace odráží jednotnou celopodnikovou kulturu řízení a obchodu. Znamená to, že kdekoli na světě firma působí, její zaměstnanci sdílejí stejné vize, stejný systém hodnot a stejný přístup k zákazníkovi.
- (Informační systémy a jejich řízení, s.6)
Vycházení vstříc specifickým potřebám zákazníků
- jednotnost řízení globálně působících firem neznamená, že jsou zákazníkům po celém světě nabízeny naprosto stejné produkty. Firmy se naopak snaží vycházet vstříc specifickým potřebám jednotlivých zákazníků. Příkladem je výroba automobilů nebo koberců, kdy zákazník u obchodníka určí podstatné parametry požadovaného výrobku, obchodník zašle požadavek do výroby, výroba vyrobí zboží přesně podle specifikovaných parametrů a zákazník se za několik týdnů může hotové zboží u svého obchodníka vyzvednout.
- (Informační systémy a jejich řízení, s.7)

Žádné komentáře:

Okomentovat