Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Vlastnosti Internetu důležité z hlediska e-commerce

Charakteristiky Internet pro e-commerce


 ubiquity – všudypřítomnost

 globální dosah

 richness – bohatost, pestrost, různorodost

 interaktivita

 informace

 personalizace / customization

 open standard



dopady Internetu na e-commerce

elektronické obchodování se stává všeobeně dostupné (místně, cenově, nástroji)

zapojuje se stále více firem a osob, a to ve stále větším rozsahu

roste počet fází prodejního cyklu realizovaných elektronicky

vznikají nové druhy elektronického obchodování



Vlastnosti Internetu

- obrovský růst Internetu, nárůst připojených počítačů, nárůst uživatelů

- kvantitativní růst – nový trh s miliony potenciálních zákazníků

- kvalitativní růst – nové technologie, programy, zjednodušení, zpřístupnění mase

- vytváří celosvětový trh, slibné prostředí pro obchodování

- dostupnost – odkudkoli, kdykoli – časová, místní, cenová

- operativnost

- interaktivita

- zdroj informací

- komunikační nástroj

- nástroj pro prezentaci firem, reklamu, vyhledávání zákazníků a partnerů

- možnost porovnání sortimentu, cen, kvality doplňkových služeb online, vše v jednom, porovnání s konkurencí

- je i levnější než kamenný obchod

- jednoduchost, pohodlnost

- široká nabídka

- !! globálnost trhu a nabídky – nabízíme zboží např. i na jinak nedostupných trzích (popř. dostupných jen za cenu vysokých nákladů)

- nová forma vstupu na trh

- permanentí nabídka

- individualizace a personalizace

- rovnost šancí

- odstranění stresujících faktorů nákupu

- hospodárnost, efektivita práce, nižší chybovost

- změna postavení zákazníka – změna charakteru komunikace, více rovnoprávné postavení zákazníka, přístup k nezávislým info i od ostatních zákazníků

Žádné komentáře:

Okomentovat