Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.4. Dimenze řešení IS = druhy pohledů na IS

Při řešení je nutno vycházet z uživatelských pohledů na IS/IT a ty postupně transformovat v řešitelské

Uživatelské pohledy
 pohled vrcholového vedení podniku – dlouhodobý a strategický charakter
o na podporu kterých podnikových procesů se zaměřit
o požadovaný čas nasazení dalších verzí IS/IT
o jaké finanční (i pracovní) zdroje může podnik na řešení uvolnit
 procesní pohled koncových uživatelů
o jaké procesy probíhají na sledované úrovni řízení podniku
o která data sbírat a uchovávat
o kdy data sbírat
o jaké transformace dat provádět
 pohled koncového uživatele na funkce IS při komunikaci s počítačem
o odvození návrhu průběhu komunikace uživatele s IS

Řešitelské pohledy na IS/IT
a. dimenze čas, úroveň abstrakce, úroveň integrace
Úlohou řešitelských pohledů je transformovat uživatelské pohledy (požadavky) nejdříve do logického návrhu a ten pak do fyzického.
Z této skupiny dimenzí (čas, úroveň abstrakce, úroveň integrace) jsou v MDIS odvozeny jednotlivé fáze vývoje IS/IT. Každá fáze má cíle, vstupy, výstupy a postup řešení.

Cíle rozdělení prací do fází
 rozdělit řešení do projektů – usnadní plánování a řízení prací
 vývoj po částech, které jsou samostatně co nejrychleji předatelné do provozu
 (zavedením projektu do provozu vzniká nová verze provozovaného IS/IT)
 jasně oddělit jednotlivé úrovně abstrakce při řešení IS/IT – sjednocování náročnosti
 zajistit adekvátní podporu globálních cílů podniku

Fáze: globální strategie = model budoucího stavu celého podniku
informační strategie = model budoucího stavu IS/IT (technologická integrace)

Obě fáze zajišťují integraci:
 vizí a idejí
 podniku s okolím
 interních podnikových procesů

Žádné komentáře:

Okomentovat