Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

ORGANIZAČNÍ STRUKTURY (a jejich změny způsobené implem.ERP)

ORGANIZAČNÍ STRUKTURY (a jejich změny způsobené implem.ERP) . Organizace na úrovni podniků – míra centralizace: Dimenze vertikální (ERP zplošťuje,zjednodušuje), Dimenze horizontální (je třeba nově formulovat odpovědnosti – rozhodovací pravomoci ve vazbě na – jednotlivé události procesu; časový průběh procesu. K tomu slouží nástroje typu Work Flow Management.) Strategie – scénář implementace: Funkční organizace(každá lokální org. jednotka realizuje jinou funkci, cíl integrace funkcí), Regionální organizace(autonomní org. jednotky v různých regionech), Organizace založená na sektorech(autonom.org.jed.realiz.ucel.procesy bez ohledu na regiony). Řešení: Centralizované řešení(jedna centr.databáze), Decentralizované řešení (shora-dolů; distribuce fcí; lokální pilotní řešení), Heterogenní řešení(decentr.lok.sys.). Postupy implementace: Velký třesk(najednou); Postupné zavádění(krok za krokem); Roll out(pilotní inst. v jedné a dál opakovaný projekt). Client/server – Vrstvy: prezentační, aplikační, databázová. Varianty řešení C/S: Centrální systém; Distribuovaná prezentační vrstva; Dvouvrstvá arch. C/S; Třívrstvá; Vícevrstvá. Aplikační architektura – 1. hledisko komponent – př mySAP – industry solution, industry specific solution, infrastruktura a služby, 2. business maps – industry specific, Gross industry , - infrastruckture and servise maps Distribuované DBS – Centralizovaná db, segmentovaná distribuovaná db, replikovaná dist. db, kombinovaný přístup. Organizace na úrovni útvarů – org.závislá na: jaký typ IT/IS provozuje; sami či outsourcing, míra centr/decentr. 3 typy: Informační/datové centrum(klasický typ- vytváření sys. vlast. silami); Kompetenční středisko zákazníků(nový typ); Outsourcing. Kompetenční centrum:Je součástí uživatelské podpory. Cíl – zvýšení soběstačnosti a efektivnosti práce uživatelů systému. Funkce: First Level service, řešení smluvních záležitostí s poradci SAP; podpora odbytu zákazníka; koordinace interních požadavků na další vývoj; plánování rozvoje IS; podpora endusers; správa sys; údržba a tvorba aplikací; vytváření koncepce jednotného systému; podpůrné služby. Organizace na úrovni projektů – řídící výbor; vedení projektu; projektové týmy. Se zahájením projektu dobré vydat podnik.směrnici.

Žádné komentáře:

Okomentovat