Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Návrh na zahájení řízení

II.
Manželství bylo spokojené do r. ............., přesněji do doby, kdy mi žalovaná v souvislosti s naším záměrem pořídit si potomka oznámila, že podle posledního lékařského vyšetření je navždy vyloučeno, aby otěhotněla. Krátce poté mi překvapivě sdělila podstatné výhrady ke způsobu našeho dosavadního života: např. za nepřijatelnou považovala občasnou přítomnost mých sourozenců a rodičů, ve mně postrádala kvalitní osobnost, zesměšnila mé chování na veřejnosti, nelichotivě se vyjádřila o mých známých. To mi bylo nepochopitelné, ovšem domníval jsem se, že je to nezvládnutá reakce na skutečnost, že nemůžeme mít děti. Proto jsem se snažil chovat ohleduplně a spoléhal na to, že časem se věc „sama vyřeší“.
Na jaře r. ............. mi žalovaná sdělila, že již půl roku má známost, ovšem že i mne má stále ráda a že neví, co si počít. O celé věci jsme si promluvili a následně navštívili i manželského poradce. Žalovaná slíbila, že mimomanželskou známost ukončí do konce r. .............. Místo toho však v ............. opustila společnou domácnost a odstěhovala se ke svému nynějšímu partnerovi ............. ............., bytem ............, ul. č. ................ Když jsme se naposledy setkali, to bylo v měsíci ............., zjistil jsem že je těhotná, v ............. měsíci těhotenství. Když žalovaná viděla mé překvapení, řekla mi, že onemocnění, které údajně vylučovalo její těhotenství, si vymyslela, neboť už v té době jí údajně bylo jasné, že se rozejdeme. Popsaný rozhovor mne utvrdil v tom, že k žalované nic necítím a nechci s ní již sdílet manželství.
Ze shora uvedených skutečností je patrno, že manželství je tak hluboce a trvale rozvráceno, že nelze očekávat obnovení manželského soužití.
Příčina rozvratu dle mého názoru spočívá v tom, že jsme se před uzavřením sňatku nedostatečně poznali.

Žádné komentáře:

Okomentovat