Odbyt: představuje souhrn činností spojených s prodejem výkonů podniku
- ve výrobních podnicích zahrnuje dva základní okruhy činností:
a) skladování výrobků
b) zajišťování prodeje výrobků:
- marketingové činnosti, jako je výzkum trhu, podpora prodeje, určování odbytových cest
- plánování odbytu
- jednání s odběrateli, uzavírání kupních smluv, vyřizování případných reklamací
- expedici výrobků a fakturaci
- Odbyt je zvláště zaměřen na přání a potřeby zákazníků, odběratelů – nejde jen o uspokojování potřeb, jde dokonce o zjišťování přání zákazníků, kterým se přizpůsobuje celá činnost podniku
Marketing: podnikatelská metoda, která umožňuje podniku hledat odbytový trh pro své výkony
- Cílem je zajistit podniku dlouhodobě odbyt jeho výrobků a služeb a spokojenost zákazníka – marketing je úspěšný tehdy, vrátí-li se zákazník, nikoli výrobek
Výzkum trhu: podnik zjišťuje přání a potřeby a zákazníka
zákazník
podnik konkurence
Žádné komentáře:
Okomentovat