Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Analýza tržní hodnoty

Zkoumá finanční postavení podniku nepřímo, z pohledu vhodnosti či nevhodnosti kapitálové účasti investorů – akcionářů. Ukazatelé vyjadřují, jak je trhem hodnocena minulá činnost podniku a jeho budoucí výhled. Jsou výsledkem oblastí likvidity podniku, využití aktiv, využití výnosnosti podniku. Využívá se především tržní hodnota akcií.

a) price earning ratio

Tento nejpoužívanější ukazatel ukazuje, kolik jsou investoři ochotni zaplatit za 1 Kč vykázaného zisku. Porovnává tržní cenu akcie a velikost zisku na jednu akcii.

Cena akcie
Zisk na jednu akcii

b) kurz akcie

Vyjadřuje podíl tržní ceny k velikosti vlastního jmění připadajícího na jednu akcii. Čím vyšší hodnota, tím vyšší je tržní hodnota podniku

Tržní cena
Nominální hodnota akcie

Žádné komentáře:

Okomentovat