Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Sledování (monitorování) hospodaření společnosti

sledování hospodaření klienta (jeho monitorování) slouží k průběžnému zjišťování jeho hospodářské situace, k hodnocení plnění jeho finančního plánu tak, aby mohly být včas odhaleny znepokojující vývojové trendy. na základě výstupů z monitorování lze buď potvrdit původní bonitu klienta, nebo doporučit její přehodnocení se všemi důsledky pro podnikatelský záměr.
při monitorování se doporučuje vyhodnocovat jenom ty poměrové ukazatele, které nejsou příliš zkresleny přepočtem z údajů hospodaření odpovídajícího pouze části roku. provádí se „anualizace“ (= odhad hodnoty ukazatelů, které budou dosaženy koncem roku (např. celoročních tržeb), z průběhu jejich vývoje během daného roku).

Vstupy pro monitorování
vstupy pro monitorování zahrnují:
· aktuální (či aktualizovaný) finanční plán klienta;
· účetní výkazy (rozvaha a výsledovka), které klient dodává ve stanovené periodě;


BONITA
doporučená periodicita monitorování

nejlepší bonita
1/2letně

střední
1/4letně

nízká
měsíčně

Výstupy z monitorování
· přehled monitorovaných veličin (tj. ukazatelů finanční analýzy);
· srovnání absolutních veličin a relativních ukazatelů s plánem a mezemi;
· vyhodnocení vypočtených ukazatelů pomocí srovnání se zadanými mezemi;

Žádné komentáře:

Okomentovat