Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Při vedení rozhovoru musíme respektovat fáze:

1. fáze :Navázání kontaktu - nic nekritizujeme, promluvíme o koníčku, zálibě, pochválíme žáka. Signalizujeme, že nemáme negativní postoj k danému žáku.

2. fáze: K jádru toho co chceme zjistit postupujeme postupně

3. fáze: Rozhovor by měl vyústit do prohloubení kontaktu s žákem -> žák bude např. odcházet s pocitem, že má v nás oporu, že rozhovor zůstane mezi námi. Žák může mít pocit , že informace budou ventilovány. (Např. : Češtinář zadal téma, aby si vybrali učitele, kterého mají, aby napsali slohovou práci o něm.První co bylo nechal učitel přečíst práci danému učiteli -> nečestnost, podvod - indiskrétnost.

4. Otázky používané při rozhovoru
Přímé - bezprostředně se dotazujeme na konkrétní záležitost (otázka: Máš rád svého bratra?)
Nepřímé - direktnost je (Např. Jsi rád když je bratr doma nebo ne?)Při interpretaci musíme být vždycky opatrní.
Projektivní - žák má pocit, že se vůbec neptáme na něho (Např. Mají chlapci v tvém věku rádi své bratry nebo ne?)

Žádné komentáře:

Okomentovat