Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

B) Individuální rozhovor dělíme na:

I.Volný - necháme žáka spontálně vyprávět na téma, se kterým sám přijde nebo které navodíme. Důležité pravidlo: něměli by jsme do vyprávění zasahovat - napomínat apod. Můžeme rozhovor usměrnit -> vést rozhovor tím směrem, který sledujeme.
Nevýhody:
Rozhovor trvá relativně dlouho.
Musí být vhodná situace, aby žák byl schopný spontánně povídat.

II.Řízený - si předem připravíme formulaci a znění a pořadí otázek jak je budeme klást. Zpaměti, nebo na papíře.
Výhoda:
můžeme si rozhovor připravit předem a být vpředu

3. Průběh rozhovoru - musíme zvážit v jakém prostředí budeme vést rozhovor.
Závaznější, nebo choulostivější informace nám asi žák neřekne někde na chodbě, sborovně apod. Při výzkumech může být použito techniky (videokamera, průhledné sklo - ne běžná situace). Hned po skončení rozhovoru si uděláme poznámky. V průběhu rozhovoru by to bylo pro žáka nevhodné.

Žádné komentáře:

Okomentovat